Artėjant šaltiems žiemos mėnesiams, oro temperatūros kritimas kelia grėsmę bendram dyzelinių variklių efektyvumui ir našumui. Minusinių temperatūrų keliami pavojai gali sudaryti netinkamas sąlygas varikliams tinkamai veikti ar net užvesti. Galbūt jums kyla klausimas, kodėl apskritai dyzelinis kuras užšąla ir prie kokios temperatūros. Kad išsiaiškintume atsakymus į šiuos klausimus, pirmiausia turėtumėte susipažinti su sunkumais, su kuriais žiemos mėnesiais susiduria dyzelinių automobilių savininkai.
Dyzeliniame kure yra maža dalis vandens, kuris temperatūrai nukritus iki 0 °C pradeda užšalti. Kai dyzeline esantis vanduo pradeda šalti, kuras tampa kaip želatina ir drumstėja. Dėl šios priežasties dyzelinas tampa nedegus ir užkemša kuro linijas, vandens separatorius ir kuro filtrus, o to pasekoje automobilis ima trūkčioti. Kai oro temperatūra nukrenta iki – 10 °C dyzelinas gali visiškai užšalti ir nebetekėti per kuro sistemą, todėl automobilis tampa netinkamas naudoti.
Norint apsaugoti savo dyzelinį automobilį nuo užšalimo, reikia į kuro baką įpilti kuro priedo, kuris gali saugiai pašalinti vandenį iš kuro. Dėl šios priežasties automobilio kuras neužšals, nes kuro priedas leis dyzelinui atlaikyti žemesnę temperatūrą net iki – 40 °C .
Be to, yra tokių kuro priedų, kurie padės atšildyti jau sustingusį dyzelinį kurą ir toliau naudotis savo automobiliu. Tačiau pirmiausia turėsite atšildyti baką ir kuro sistemą. Paprastai tai reiškia, kad priedas pilamas į baką ir leidžiama maždaug 20 minučių pabūti, prieš užvedant transporto priemonę, kad kuras atšiltų. Gali tekti leisti automobiliui kelias minutes veikti tuščiąja eiga, kad degalų tiekimo sistema išsivalytų.
Be to, artėjant šaltajam žiemos sezonui degalinės siūlo žieminį dyzelinį kurą, kuris, lyginant su vasariniu, neužšąla. Tačiau vis tiek turėtumėte pasidomėti iki kokios minusinės temperatūros šis dyzelinas tiksliai neužšąla ir, jei reikia, naudoti kuro priedą.