Kaip greitai numesti svorio? 3 paprasti žingsniai, pagrįsti mokslu

Jei vertintume Pasaulio sveikatos organizacijos duomenis, matytume, kad beveik kas antras gyventojas turi antsvorio. Tai – iš tiesų nemenka problema, dėl kurios didėja įvairių ligų bei negalavimų tikimybė. Pasirodo, kad žmonėms, turintiems antsvorio, yra didelė rizika susirgti įvairių rūšių vėžiu, kraujagyslių bei širdies sistemos ligomis, cukriniu diabetu. Ne paslaptis ir tai, kad antsvoris sukelia ir daug kitų nemalonių pasekmių: neretai tenka atsisakyti patinkančio drabužio, žmogus gyvena mažiau aktyvų socialinį gyvenimą, dažniau vargina sąnarių, nugaros skausmai ir t.t. Taigi, išvada aiški – jei turite antsvorio, yra būtina jo atsikratyti: tik tokiu būdu pagerinsite savo kasdieninį gyvenimą. Tačiau, kaip tai padaryti?

Klausimas, kaip atsikratyti nereikalingų kilogramų, iš tiesų yra labai svarbus. Vis tik, ne visi patarimai, kuriuos galite išgirsti TV laidų metu ar perskaityti žurnaluose, yra veiksmingi bei naudingi. Pateikiama daug patarimų, kaip netekti svorio per trumpą laiko tarpą, tačiau jie turi keletą trūkumų: privers jus jaustis nuolat alkanais bei nepatenkintais savo gyvenimu. Tad pats metas atsakyti į klausimą: ar įmanoma numesti svorio per trumpą laiką, išvengti alkio bei nepasitenkinimo? Pasirodo, kad tai tikrai yra įmanoma. Taigi, norime jums pristatyti 3 puikius būdus, kaip numesti svorio per trumpą laiką, išvengiant neigiamų pasekmių. Jau netrukus juos išvardinsime bei aptarsime, o, kol kas reikia pasakyti, kad visi šie metodai yra grįsti mokslu. Taigi, užtikrinamas efektyvumas bei teigiamas poveikis jūsų savijautai.

Dažniausiai užduodami klausimai

Dažniausiai užduodami klausimai

Kuo, norėdamas numesti svorio, galiu keisti sausainius, bandeles ar pyragus?

Dėmesį verta atkreipti į tai, kad poreikis suvalgyti kažką skanaus ir saldaus, tikrai išlieka. Tad, sausainius, bandeles ar pyragus galite keisti vaisiais. Reikėtų rinktis turinčius mažiau kalorijų (obuolius, melionus, arbūzus ir t.t.). Nauda bus iš tiesų didelė: ne tik patenkinsite saldumo poreikį, bet ir praturtinsite organizmą naudingais vitaminais bei mikroelementais.

Ar lieknėsiu sparčiau, jei nevalgysiu nuo 18.00 val.?

Svarbiausia ne tai, iki kelintos valandos valgysite, o tai, kiek kalorijų suvartosite per parą. Atminkite, kad žmogus sparčiausiai lieknėja tada, kai kalorijų išnaudoja daugiau nei jų gauna.

Ar baltyminis maistas pusryčiams yra protingas pasirinkimas?

Žinoma, kad taip – turėsite daug energijos dienos darbams atlikti ir išliksite sotūs iki pietų, tad nekils noro užkandžiauti.

Kokios daržovės turi daug kalorijų?

Atminkite, kad tokios daržovės, kaip žalieji žirneliai, bulvės, krienai, porai, svogūnų laiškai, paprikos, porai, kukurūzai turi nemažai kalorijų, tad, jei norite numesti svorio, jų turėtumėte vartoti kuo mažiau arba atsisakyti visai.

Į ką dar svarbu atkreipti dėmesį, siekiant numesti svorio?

Nepadauginkite aliejų ir sviesto – nors jie yra naudingi jūsų organizmui, nepamirškite, jog turi nemažai kalorijų. Pusryčius, pietus, vakarienę (jei reikia, ir priešpiečius bei pavakarius), išdėstykite kas kelias valandas – tai neleis išalkti. Be svarmenų kilnojimo treniruotės, galite rinktis ilgą pasivaikščiojimą – tai padės sudeginti ne vieną dešimtį kalorijų.

Trumpai

Trumpai

Taigi, apibendrinant galima daryti išvadą, kad kiekvienas, kuris nori numesti svorio per trumpą laiką ir nepakenkti savo sveikatai, turėtų laikytis šių paprastų 3 taisyklių:

  1. ženkliai sumažinti suvartojamų angliavandenių kiekį (atsisakyti miltinių, bulvinių patiekalų, džemų, uogienių). Tai leis ne tik numesti 3 – 4 kilogramus per savaitę, bet ir pašalins vandens perteklių iš organizmo, tad žmogus atrodys liekniau, o jausis – lengviau;
  2. kuo daugiau vartoti baltymų, riebalų bei daržovių. Baltyminio maisto turite gauti per kiekvienus pusryčius, pietus bei vakarienę (iš viso per parą iš baltyminio maisto reikia surinkti bent 440 kalorijų). Tai padės visada jaustis sotiems ir išvengti noro užkandžiauti. Ženkliai sumažinus angliavandenių kiekį, būtina pasirūpinti, kad organizmui netrūktų riebalų, Jų geriausia gauti iš sviesto, alyvuogių, kokosų bei avokadų aliejų. Be to, juose yra medžiagų, padėsiančių palaikyti sveiką plaukų, odos ir nagų būklę. Taip pat svarbios daržovės: pirmenybę reikėtų teikti salotoms, žiediniams kopūstams, gūžiniams kopūstams, špinatams, pomidorams ir agurkams, kadangi jie turi mažiausiai kalorijų;
  3. bent 3 kartus per savaitę užsukite į sporto salę neilgai treniruotei (kelios minutės darant apšilimo pratimus + kelios dešimtys kartų keliant svarmenis). Tai leis sudeginti kalorijų, sustangrinti kūną bei užkirs kelią medžiagų apykaitos lėtėjimui.

Dauguma bandymų numesti svorio gali pakenkti jūsų sveikatai arba priversti jus jaustis alkanais. Tačiau šie, mokslu, tyrimais ir skaičiavimais grįsti metodai yra puikus pasirinkimas kiekvienam, kuris nori atsikratyti nereikalingų kilogramų, padailinti savo kūno linijas, jaustis sočiai ir atrodyti ypač puikiai.

Ženkliai sumažinkite suvartojamų angliavandenių (cukraus bei krakmolo) kiekį

Ženkliai sumažinkite suvartojamų angliavandenių (cukraus bei krakmolo) kiekį

Vienas svarbiausių patarimų, kurio iš tiesų verta laikytis, jei norite sumažinti svorį per trumpą laiko tarpą, yra ženklus suvartojamų angliavandenių (cukraus bei krakmolo) kiekio sumažinimas. Tai daryti verta dėl kelių priežasčių. Visų pirma, ženkliai sumažinus jų kiekį, jūsų organizmas pradės imti energiją ne iš angliavandenių (kaip tai vyko iki šiol), o iš jūsų kūne esančių riebalų. Kitais žodžiais tariant, bus deginamos ne ką tik suvalgytų sausainių ar bandelių kalorijos, o mažinamos jūsų riebalų sankaupos. Tai lems spartų, pastebimą lieknėjimą. Tačiau ir tai dar ne viskas: stipriai sumažinus angliavandenių kiekį, išsiskirs ir mažiau insulino, tad jūsų inkstai geriau pašalins vandens perteklių. Tai sumažins pilvo pūtimą ir nereikalingus skysčius, o jūs vizualiai atrodysite lieknesnis, jausitės lengviau.

Praktika rodo, kad ženkliai sumažins angliavandenių kiekį, jau po pirmos savaitės galima netekti net 3 – 4 kilogramų (tikslus skaičius priklausys nuo žmogaus kūno masės, fizinio aktyvumo).

Savaime suprantama, ne ką mažiau svarbu atsakyti ir į dar vieną klausimą: ką reiškia ženklus angliavandenių mažinimas? Labai tikėtina, kad visiškai angliavandenių jums atsisakyti nepavyks, tačiau, siekiant akivaizdžių rezultatų, jų reikėtų per parą suvartoti 5 – 6 kartus mažiau nei buvote įpratę iki šiol. Yra daug maisto produktų, kuriuos gausa angliavandenių: tai – miltiniai patiekalai (duona, batonas, pyragai, bandelės, sausainiai; virtinukai, blyneliai, išskyrus tuos, kurie pagaminti iš pilno grūdo miltų); uogienės ir džemai; sultys (ne šviežiai spaustos); bulvių traškučiai; įvairūs padažai; bulvių patiekalai, makaronai (išskyrus pilno grūdo). Taigi, jei išvardinti maisto produktai bei patiekalai buvo įprastinė jūsų raciono dalis, norėdami padailinti savo figūrą bei netekti  nereikalingų kilogramų, turėtumėte gerokai apriboti jų vartojimą.

Valgykite kuo daugiau baltymų, riebalų bei daržovių

Valgykite kuo daugiau baltymų, riebalų bei daržovių

Dar vienas patarimas, kurio verta laikytis kiekvienam, kuris nereikalingo svorio nori atsikratyti per trumpą laiko tarpą, skamba taip: vartokite kuo daugiau baltymų, riebalų bei daržovių. Egzistuoja labai svarbios priežastys, kodėl turėtumėt taip elgtis ir jas įvardinsime jam netrukus, o, kol kas verta akcentuoti, kad kiekvienas jūsų valgymas ir turėtų susidėti iš ką tik įvardintų komponentų. T.y., visai nesvarbu, ką valgysite – pusryčius, pietus, pavakarius ar vakarienę, jūsų organizmas turi būti papildytas baltymais, riebalais bei daržovėmis.

Baltymų su kiekvienu valgymu reikia gauti dėl labai svarbios priežasties: moksliniai tyrimai patvirtino, kad reguliarus organizmo papildymas baltymais užtikrina sotumą ir leidžia išvengti užkandžiavimo. Kitais žodžiais tariant, jei nuolat valgysite baltyminį maistą, visada jausitės sotūs ir praėjus valandai po valgymo, tikrai nekils minčių apie tai, kad būtų puiku sukirsti kokį nors užkandį. Jausdamiesi sotūs, visada būsite energingi ir turėsite energijos darbams atlikti. Savaime suprantama, svarbus yra ir kitas klausimas: o kiek to baltyminio maisto žmogui reikia? Mokslininkai paskaičiavo, jog bus idealu, jei per parą iš baltyminio maisto gausite 440 kalorijų – tiek tikrai pakaks. Na, o dabar pats metas įvardinti produktus, iš kurių galite gauti šios mūsų organizmui taip reikalingos medžiagos. Taigi, baltymų yra gausu mėsoje (vištienoje, kiaulienoje, ėrienoje, jautienoje); žuvyse bei jūros gėrybėse (lašišoje, krevetėse, upėtakyje, menkėje, skumbrėje); o taip pat ir kiaušiniuose (nereikėtų apsiriboti vien tik baltymais, nepamirškite suvartoti ir trynių). Tai – iš tiesų puikūs produktai, kuriuos nesudėtinga įtraukti į kasdienį racioną: štai, pavyzdžiui, pusryčiams galite pasigaminti omletą ar tiesiog išsivirti keletą kiaušinių; pietums – pasigaminti jautienos kepsnį ar vištienos troškinį; o vakarienei – pasiruošti gardžių salotų su lašiša. Taip reikalinga kasdienė baltymų porcija – garantuota. Nuolat būsite sotūs ir turėsite energijos.

Įdomu tai, kad daugelis žmonių galvoja, kad, jei nori sulieknėti, tai labai svarbu atsisakyti riebalų. Iš tiesų – nieko panašaus. Viskas, todėl, kad ženkliai sumažins angliavandenių kiekį (kuriems mums tikrai nereikalingi, jei norime, kad ištirptų nepageidaujami kilogramai), atsisakyti riebalų negalima, kadangi tokiu atveju jūsų organizmas tiesiog patirs didžiulį šoką. Vadinasi, angliavandenius reikia mažinti, tačiau neatsisakyti riebalų. Tačiau taip pat svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad siekiant sulieknėti, riebalai neturėtų būti gaunami iš bet kur – geriausia vartoti būtent šiuos riebalų šaltinius: sviestą, alyvuogių aliejų, kokosų aliejų bei avokadų aliejų. Juose esančios medžiagos padės aprūpins organizmą reikalingomis maistinėmis medžiagomis, padės palaikyti gerą jo būklę bei savijautą. Be to, nereikia pamiršti, kad išvardinti produktai teigiamai veikia ir odą, plaukus, nagus. O tai – taip pat labai svarbu, juk norime būti ne tik liekni, bet ir gražūs. Na, o įtraukti į kasdienį racioną šiuos riebalų šaltinius tikrai nėra sudėtinga: štai, pavyzdžiui, sviestą bei kokosų aliejų galite naudoti kepimui; o avokadų bei alyvuogių aliejai labai tiks salotoms, sriuboms, padažams, daržovių užtepėlėms gardinti. Taip pat svarbu pažymėti, kad išvardinti riebalų šaltiniai suteikia sotumo, o tai puiki žinia kiekvienam, norinčiam išvengti užkandžiavimo bei papildomų kalorijų. Na, ir, žinoma, svarbu atsakyti ir į dar vieną klausimą: o kaip dažnai reikia naudoti šiuos riebalų šaltinius? Mokslininkai paskaičiavimo, kad bus idealu, jei savo mitybą jais praturtinsite bent du kartus per dieną. Štai, pavyzdžiui, ryte ant kokosų aliejaus ar sviesto galite išsikepti omletą, o vakare – pagamintas salotas gardinti alyvuogių arba avokadų aliejumi.

Na, ir, žinoma, o kaipgi be daržovių? Joms reikalingos mums dėl daugelio priežasčių, o, jei norime sulieknėti, tai jų svarba išauga dar labiau. Visų pirma, daržoves turime valgyti dėlto, kad savo organizmą aprūpintume įvairiais vitaminais bei mikroelementais, būtume sveiki ir žvalūs, galėtume pasigirti stipriu imunitetu, atsparumu stresui, nervinei ir emocinei įtampai. Tačiau dėmesį verta atkreipti į tai, kad tie, kurie nori numesti svorio per trumpą laiko tarpą, turėtų rinktis tik tam tikras daržoves. Tai – žiediniai kopūstai, brokoliai, įvairių rūšių salotos, agurkai, kopūstai, pomidorai bei špinatai. Viskas todėl, kad šios daržovės turi labai mažai kalorijų, tad jų galite valgyti didelius kiekius – būsite sotūs, tačiau svoris vis tiek kris. Na, o, kaip įtraukti šias daržoves į kasdienį racioną, ko gero, net nereikia ir sakyti, nes būdų egzistuoja labai daug: štai, pavyzdžiui, pusryčiams kepamą omletą galite gardinti pomidorais ir špinatais; pietums pasigaminti sotų žiedinių kopūstų apkepą arba troškinį, o vakarienei – skanių salotų. Variacijų yra labai daug, tad telieka tik pasitelkti savo kūrybiškumą. Be to, visos išvardintos daržovės puikiai tiks kaip garnyras prie jau išvardintų baltymų šaltinių – mėsos bei žuvies.

Bent 3 kartus per savaitę – svorio kilnojimo treniruotės

Bent 3 kartus per savaitę – svorio kilnojimo treniruotės

Tiems, kurie svajoja numesti svorio per trumpą laiko tarpą, nereikėtų pamiršti ir dar vieno dalyko – bent tris kartus per savaitę užsukti į sporto salę. Žinoma, nereikia pamiršti ir fakto, kad treniruotės gali būti įvairios, tačiau svajojantiems numesti svorio per trumpą laiko tarpą labiausiai tiks štai toks sprendimas: kelios minutės skirtos apšilimui bei kelios dešimtys kartų keliant svarmenis. Toks pasirinkimas yra naudingas dėl kelių priežasčių. Visų pirma, sudeginsite šiek tiek kalorijų; antra – kūnas bus stangresnis, o trečia – neleisite sulėtėti apykaitai (būtent taip dažnai pasireiškia yra svorio metimo šalutinis poveikis). Sugaišite tikrai nedaug laiko, o nauda bus keleriopa. Žinoma, nereikėtų pamiršti ir to, kad treniruočių metu jus turėti prižiūrėti profesionalus treneris, o taip pat jis turėtų paskaičiuoti ir kiek kartų reikėtų kelti svarmenis ir kiek jie turėtų sverti.


Pasidalink su draugais!