Ypač pozityviai nuteikianti 2020 – ųjų metų socialinės medijos tendencija – skatinti sąmoningumą bei prisiimti socialinę atsakomybę

Jei pabandytume surengti įdomų eksperimentą – paimtume popieriaus lapą ir jį padalytume į dvi dalis, o vienoje pusėje bandytume surašyti visus privalumus, kuriuos teikia socialinė medija, o kitoje pusėje – trūkumus, tai dar tikrai neaišku, kurios pusės sąrašas būtų ilgesnis. Viskas todėl, kad socialinė medija nors ir suteikia mums daug puikių galimybių (galimybę bendrauti, įdomiai leisti laiką, dalintis informacija, sužinoti daugiau apie mums patinkančius asmenis ar prekės ženklus ir t.t.), dėmesį verta atkreipti ir į tai, kad tam tikrų trūkumų taip pat yra nemažai (vis labiau pastebima, kad negebėjimas kontroliuoti savo laiko, praleisto socialinės medijos kanaluose, neigiamai atsiliepia poilsiui, darbui, studijoms ir pan.). Tačiau, ar galima padaryti ką nors, kad privalumų būtų iš tiesų daugiau nei trūkumų ir grėsmių? Tikrai taip ir tai bus siekiama padaryti 2020 m., kadangi viena svarbiausių ateinančių metų socialinės medijos tendencijų bus sąmoningumo skatinimas bei socialinės atsakomybės prisiėmimas. Kokias būdais bus to siekiama?

Daugiau pateikiama informacijos apie socialinės medijos teikiamą žalą

Ypač džiugina tai, kad tie, kurie yra atsakingi už socialinių medijų kūrimą bei palaikymą, drąsiai nusiima rožinius akinius ir lankytojams visiškai atsakingai pareiškia, kad nuolatinis ir nekontroliuojamas lankymasis socialiniuose kanaluose turi ne tik privalumų, bet ir trūkumų. Apie tai kalbama vis drąsiau ir drąsiau – jau vien šiais metais įvyko apie 80 000 tokio pobūdžio pokalbių bei pranešimų, o kitais metais jų planuojama surengti dar daugiau.

Bus orientuojamasi ne turinio kiekybę, o į kokybę

Dar vienas puikus žingsnis, kurį socialinių medijų kūrėjai planuoja žengti kitais metais, siekdami užtikrinti sąmoningumą bei socialinę atsakomybę, yra tas, jog bus orientuojamasi ne į turinio kiekybę, o į kokybę. Tai reiškia, kad socialinių medijų vartotojai kitais metais turėtų nenustebti pamatę, kad turinio yra galbūt šiek tiek mažiau, tačiau jo kokybė – aukštesnė. Toks sprendimas turėtų prisidėti prie to, kad žmonės leis mažiau laiko socialinės medijos kanaluose ir daugiau dėmesio skirs įprastinėms veikloms, tačiau tikrai turės galimybę mėgautis kokybišku turiniu.

Netrūks įvairių akcijų

Daugeliui žmonių šiandien yra puikiai pažįstamos tokios akcijos, kaip kvietimas vieną dieną metuose nesilankyti prekybos centruose (siekiant sumažinti vartojimą) arba, pavyzdžiui, Žemės valanda, kuomet visi pasaulio gyventojai skatinami nenaudoti elektros energijos bei elektrinių prietaisų, siekiant leisti mūsų planetai bent trumpam pailsėti nuo žmonių atliekamos veiklos. Belieka tik pridurti, kad siekdami skatinti sąmoningumą ir socialinę atsakomybę, panašių akcijų kitais metais imsis ir socialinės medijos kūrėjai, pavyzdžiui, skelbdami akciją, kurios metu kvies visus žmones bent vieną dieną metuose nesinaudoti socialiniais tinklais.

 


Pasidalink su draugais!